1.10.09

o chestie mişto cu paşă nasol

o chestie mişto cu paşă nasol

sau

cum a luat caft sinan paşa de la nea` mişu mardeiaşu, nababul oltenilor, pe malul gârlei de`i zice neajlov.

manglitorul sinan paşa,
neavând ce să halească
şi`a cărat cu el gealaţii
până`n ţara oltenească

mirosise că`i valabil
însă râtul lui de cioară
i`a jucat un renchi pe cinste,
o ciochie prea amară

să şutească robi sau vite?
vezi? aicea era dilema
dar i`au dat plasă oltenii
că s`au prins că care`i schema

au văzut că e de oaie
şi`au intins`o toţi săracii
s`au uşchit şi aia micii
că de nu`i ardeau babacii

şi au luat cu ei potolul -
parcă`i fraier oarecine
să te`ndoape pe de`a moaca
ca eşti paşă turc. e bine?

dar cum ne vrajeşt-n carte
nu`ş ce cronicar oltean,
turcul s`a filat că prazul
ar fi bun de ramadan

şi aşa, cu capsa pusă
nehalit de`o săptămână
s`a topit in păpurişte
cu ditamai şişu`n mână

dar la neajlov pe gârlă
şi`a găsit potaia naşul
a avut un fix se spune
cu nea mişu mardeiaşu!

-Ce faci bå? Vrăjește cartea -
c-o fi zis atunci Nea Mișu.
Nu-l lăsa afiș, pe semne,
nici turbanul si nici șișul.

-Ce mişto eşti hahaleră!
înţolit la marea scârbă
ai bătut atât asfaltul
ca să joci la noi vreo sârbă?

-cârâie`mi ce`ţi coace bila
până nu`ţi caftesc vreo două!
şi ginind că`i luat prea tare
turcul se facea că plouă

-ce bă? nu ştii olteneşte?
de te prinzi aşa de greu?
l`a luat din nou nea mişu
-eşti sonat, monşerul meu?

atunci s`a înfuriat şi turcul
ca grangurii ăia mari
-uite`i care`i sfârâiala!
am venit să`mi dai biştari.

mai atinge`mă cu bine
că`n coteţ purceaua`i moartă!
și-i c-am șucărit vizirul...
tocmai din Înalta Poartă.

-nu`mi umbla cu chestii slabe!
i`o scurtă nea mişu`n dată
nu am luat încă chenzina
n`am un chior! de ce eşti gheată?

şi nu face pe nebunul,
bagă`n teacă năsulia
că de nu, scot şişu`n dată
şi`ţi deschid boiangeria.

-Mucles, a răcnit și turcul
Fă cum ți-am descântat eu,
să nu-ți dreg din măruntaie
vreo mișto coadă de zmeu.

Bă acesta, fă ca trenul,
să nu-ți fac palton de scânduri,
de să stea cotoiu-n coadă,
capra-n corn, porcul pe gânduri!

De mă sâcâi mult la icre,
cum n-am chef de cuvântări,
te spițez de-o să faci plajă
între popi si lumânări.

-Io-te bå, crezi că de frică
o să-mi pierd acum șalvarii,
lasă clanță, fără mofturi,
scuipă-mi repede biștarii!

-Hai sictir! Să legi cățeaua
pană nu-ți dau vreo carabă,
ca să-ți paradesc cu totul
filarmonica bolnavă.

Sanchi, i-o întoarse turcul:
te`ai filat ca`ş fi de turtă
stai pe craca ta amice,
că`ţi fac buzunar pe burtă!

-să`i vrajeşti lu madam mă`ta
chestii slabe, monşerică!
s`a aprins nea mişu`n dată!
păi ce? crezi că sunt gagică?


şi cum i`a sărit muştarul,
l`a dilit la receptori
de`i lăsă mintea blocată
şi`l scoase din umblători.

şmecherii spun că nea` mişu
fără cleşte, fără daltă
i`a dilit lui sinan paşa
dinţii de`i zburau prin baltă

şi i`a zis italieneşte, ca în filme,
ciao bambino!
iar de vrei cumva proteză, clasa una
vezi? mai vino!

autor necunoscut

Un comentariu:

Being here is a privilege, not a right. Act accordingly.