28.6.07

diferenţa între 4 mii şi 0,4 RON

eram azi la mc`u din gara de nord şi vine un cerşetor la mine să-i dau 4 mii de lei. olivia, partenera mea de discuţie a afişat acelaşi dezinteres ca şi mine. respectivul a plecat. dar am rămas mirat de faptul ca mi-a cerut exact patru mii de lei. oare au o anumita normă de făcut pe zi? sau a crezut că daca îmi cere puţin îi dau pentru ca el vrea 4000 neaparat, nu 10000 ca alţi colegi de breaslă. eu i-aş fi dat 4 mii dacă imi cerea 0,4 RON. inspira inteligenţă, tupeu, şmecherie. "nu va supăraţi, 0,4 RON dacă se poate..." - dar nu a fost cazul... .mai demult a venit un puradel la mine să-i dau să-şi ia ceva că e ziua lui... mai mult ca sigur nu era, dar mi-a placut că era original. totuşi, cel mai amuzant cerşetor este ăla de la pasajul unirii: "îmi este foame. ajutaţimă." pe ăla nu l-am ajutat niciodată, e prea simplu, prea evident. vreau sa vad ceva catchy. mai e unul amuzant, umblă prin metrou şi recită o poezie de nicolae labiş: moartea căprioarei. omuleţul ăsta în trei minute face introducere şi incheiere poeziei. "această poezie are x strofe şi a fost scrisă de n. l. in 19xx..." şi apoi "vă mulţumesc pentru atenţie, dacă aveţi şi daca puteţi..." nici lui nu i-am dat... mi se pare un efort prea mare pentru maxim 30000 per vagon. în ultimu timp nu prea l-am mai văzut. cred ca asta e diferenţa între 4 mii şi 0.4 RON: tre s-o faci cu plăcere, nu din nevoie... până la urma cerşetorul e total la mâna caracterului celui milos, dar dacă aduce nişte sare şi piper de calitate rugaminţii are toate şansele... uitaţi-vă la craioveanu şi cerşetorul electronic. http://www.radioguerrilla.ro/download.php?dl=Cersetorul_Electronic_9702_a.mp3 pare foarte atrăgator, dar n-are nici o şansă. diferenţa in 4 mii si 0,4 RON e nefericirea lor de care restul işi bate joc. ceea ce nu e rău. e capitalism. cerşetorii ştiu cel mai bine asta. cam atât.

8 comentarii:

  1. "mana intinsa care nu spune o poveste nu primeste nimic. fii profesionist, ce mama dracului!" (filantropica)
    si totusi, atunci cand stiu ca e poveste tot nu ma convinge sa dau.
    ultima oara am dat unui copil, dupa ce si-a spus poezia, a facut turul si n-a primit mare lucru; s-a dus la ultima usa si a inceput sa se joace cu catelusul pe care il purta in brate. acolo mi s-a parut sincer, atunci i-am dat...

    RăspundețiȘtergere
  2. eu nu dau bani cersetorilor decat foarte rar. nu le dau bani nu pentru ca povestile lor nu mi se par originale, ci pentru ca prin cei 0,4 RON pe care i-as da n-as putea sa le schimb povestea, sau ma rog, viata....ar fi un ajutor insignifiant... as prefera sa dau acesti bani unei fundatii precum "salvati copiii" care se ocupa de acest lucru, ajutandu-i efectiv. insa, foarte putini dintre cersetori accepta un astfel de ajutor sau un loc de munca... cei mai multi se intorc in strada...
    in fond, e un cerc vicios...

    RăspundețiȘtergere
  3. eu as da 0.4 RON, de altfel nu dau nimic, da m-ai convins, daca o sa aud pe unu' cu 0,4ron o sa dau... m-a convins

    RăspundețiȘtergere
  4. da, nu le schimbi cu nimic viaţa, e inutil. dar să vină unu la tine şi să-ţi ceară 0.4 RON... e sublim. ar fi mişto să-ţi intindă şi un card...

    RăspundețiȘtergere
  5. sublimul acesta mi se pare ca poarta, in situatia de fata, o unda de sarcasm si acest lucru ma dezamageste. n-as fi vrut sa faci parte tocmai din restul lumii de care vorbesti tu in articol...."diferenţa in 4 mii si 0,4 RON e nefericirea lor de care restul işi bate joc".
    ajung la concluzia, pe care am evitat-o atata timp, ca pana la urma dam bani la cersetori pentru self esteem, si nu pentru a-i ajuta...nu ca ar fi o motivatie deplasata....dar e atat de trist...

    RăspundețiȘtergere
  6. eu mi-as baga pula in banii vostri

    RăspundețiȘtergere
  7. al naibii cersetor, e vai de mortii lui, nu are ce manca, poate ii lipseste o mana, viata lui este un chin, insa ar trebui sa fie original ca sa ii dai tu bani. ar trebui sa ii sugerezi unuia fara maini asta : "coaie mai original asa"

    RăspundețiȘtergere
  8. :)) ok. interesting point, da nu le zic cersetorilor coaie, ca le pot lipsi la fel de bine ca mainile, s`ar putea sa se simta mult mai lezati decat cum zici tu de maini... o sa retin totusi ideea

    RăspundețiȘtergere

Being here is a privilege, not a right. Act accordingly.